Rejestr Danych Kontaktowych - RDK
Szanowni Państwo!
zgodnie z prośbą Pani Katarzyny Kopytowskiej, Dyrektora Departamentu Zarządzania Systemami w Ministerstwie Cyfryzacji, przekazuję w załączeniu materiały dotyczące Rejestru Danych Kontaktowych, uruchomionego przez Ministerstwo w grudniu 2019 r. Z przekazanej przez Ministerstwo informacji wynika, że Rejestr Danych Kontaktowych (RDK) jest kolejnym z rejestrów wchodzących w skład Systemu Rejestrów Państwowych (SRP). Do tej pory do RDK dołączyło ponad 3 500 000 Polaków. Przekazanie danych do Rejestru jest dobrowolne i bezpłatne. Ponadto w każdej chwili można je zmienić lub usunąć. Głównym celem usług udostępnionych w ramach rejestru RDK jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami. Dzięki RDK urzędy mogą z wyprzedzeniem informować obywateli np. o kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego albo o rozpatrzeniu złożonych wniosków o świadczenia (np. 500+). Film promocyjny RDK (rdk_obywatel.mp4) oraz pozostałe materiały promocyjne dostępne są na platformie e-learningowej: https://szkolenia.obywatel.gov.pl, w zakładce: Do pobrania -> MateriałyPromocyjne -> RDK.Dostęp do materiałów jest możliwy po zalogowaniu.