Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Dodatek elektryczny – INFORMACJA

Dodatek elektryczny złóż wniosek do 1 lutego 2023 r.

 

W celu zrekompensowania wzrostu kosztów cen na rynku energii, na mocy ustawy z 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej (Dz.U. 2022 poz. 2127), której zapisy weszły w życie 18 października 2022 r., wprowadzony został dodatek elektryczny dla gospodarstw domowych.

Zgodnie z ww. ustawą, dodatek ten przysługuje odbiorcy energii elektrycznej w gospodarstwie domowym w rozumieniu art. 3 pkt 13b ustawy – Prawo energetyczne, w przypadku gdy główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną i źródło to zostało zgłoszone lub wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2022 r. poz. 438, 1561, 1576 i 1967), do dnia 11 sierpnia 2022 r., albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o których mowa w art. 27g ust. 1 tej ustawy. Dodatek elektryczny dla gospodarstwa domowego, o którym mowa w art. 27 ust. 1 ustawy, wynosi 1000 zł. W przypadku gdy zużycie energii elektrycznej w gospodarstwie domowym w tym samym miejscu zamieszkania w 2021 r. wyniosło więcej niż 5 MWh, dodatek elektryczny, wynosi 1500 zł. Wniosek o wypłatę tego dodatku składa się w terminie od dnia 1 grudnia 2022 r. do dnia 1 lutego 2023 r. Dodatek elektryczny wypłaca się w terminie do dnia 31 marca 2023 r. Obowiązek przyjmowania i rozpatrywania wniosków oraz przyznawania dodatku spoczywa na wójcie, burmistrzu lub prezydencie miasta, właściwym ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej wniosek. Minister właściwy do spraw energii określi, w drodze rozporządzenia, wzór wniosku o wypłatę dodatku elektrycznego, mając na względzie zapewnienie przejrzystości i komunikatywności tego wniosku. Na pokrycie wydatków na wypłatę dodatku, gmina otrzyma środki finansowe z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19, o którym mowa w art. 65 ust. 1 ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw.

Wnioski przyjmowane są w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mucharzu w godzinach pracy Ośrodka

https://www.gov.pl/attachment/892d89fa-7aab-43a7-a2f3-1e73c7841ea1 wniosek do pobrania

https://www.gov.pl/attachment/eadd893d-d750-4d27-a18b-65316f9dd79c instruktarz jak wypełnić wniosek o dodatek elektryczny

 

 

 

 

Zegar

Kalendarz

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Imieniny obchodzą